2025. január 25. - szombat Pál napja van
2013. július 10. 08:30 | Kompok |
Szerző: VKT | Fotó: Bálint F Gyula
A Vitéz Kürtős Team utazásai során néha, a saját járműveken kívül, más szállítási eszközöket is igénybe kell hogy vegyen. Ilyenek a kompok. Ebben a cikkben ezeket a hajókat mutatjuk be. (FRISSÍTVE)
ZEUS PALACE
Útvonal 1: Civitavecchia (Olaszország) - Palermo (Szicília) - Tunis (Tunézia)
Időpont 1: 2012. március 9. 20:00 - 2012. március 11. 7:00
Útvonal 2: Tunis (Tunézia) - Civitavecchia (Olaszország)
Időpont 2: 2014. március 25. 20:00 - 2014. március 16. 14:00
Társaság: Grandi Navi Veloci (2012) / Grimaldi Lines (2014)
Gyártási év: 2001
BRT: 31730 t
Hosszúság: 212 m
Szélesség: 25 m
Motor: 4 db Wärtsilä 12V46C diesel motor
Összteljesítmény: 50424 kW (67620 LE)
Sebesség: 29 csomó (53.708 km/h)
Férőhely (utasok): 1300
Férőhely (jármű): 1000
A hajót 2001-ben építette a Samsung Heavy Industries Ltd. hajógyár a görög Minoan Lines társaság számára Prometheus néven. Két ikerhajója van, a Mega Express Three (ex Oceanus) és a Moby Tommy (ex Ariadne Palace). A hajót 2005-ben megvásárolta a Grimaldi Lines, átnevezte Eurostar Barcelona-nak és a Civitavecchia-Barcelona vonalon állt szolgálatba. 2010-ben a Grandi Navi Veloci társaág bérbe vette a hajót és szicilíai és szardíniai kikötőkbe hajózott. 2010 október 10-én Genovában tűz ütött ki a motortérben. Egy matróz égési sérüléseket szenvedett, a tüzet végül az éjszaka folyamán eloltották. A kompot Nápolyba vontatták, 2011 márciusában állt újra szolgálatba. Miután a GNV bérleti szerződése lejárt, a hajó újra a Minoan Lines szolgálatába állt, Ancona, Igoumenitsa és Patras közötti járatokat bonyolítva. 2013. januárjától a hajó a Grimaldi Lines színeiben Olaszország és Tunézia között teljesít szolgálatot. (forrás: Wikipédia)
Vonatkozó blogbejegyzésünk: Harmadik nap - Palermo
SPLENDID
Útvonal: Tunisz (Tunézia) - Genova (Olaszország)
Időpont: 2012. március 18. 22:00 - 2012. március 19. 22:00
Társaság: Grandi Navi Veloci
Gyártási év: 1994
BRT: 39139 t
Hosszúság: 214,54 m
Szélesség: 27,60 m
Motor: 4 db Sulzer-Wärtsilä 8ZA40S diesel motor
Összteljesítmény: 23040 kW (30897 LE)
Sebesség: 22 csomó (40.744 km/h)
Férőhely (utasok): 2200
Férőhely (jármű): 1010
Kabin: 456
Lakosztály: 27
A hajót 1994-ben építette a Nuovi Cantieri Apuania hajógyár. Egyedi kialakítása a cruise shipekhez, turistahajókhoz teszi hasonlatossá. Eredetileg a MAJESTIC-kel azonos hajót 1996-ban a palermói Fincantieri hajógyárban 26 méterrel meghosszabították, így jelenleg Európa legnagyobb kompjai közé tartozik. A két hajó fotóját összehasonlítva látható, hogy a mentőcsónakok mögötti, nyitott folyósós modul került megduplázásra.
A hajó több útvanalon is szolgál, ezek: Barcelona - Genova, Barcelona - Tanger, Genova - Tanger, Genova - Tunisz. (forrás: Wikipédia)
Vonatkozó blogbejegyzésünk: Újra Budapesten
MEGA EXPRESS TWO
Útvonal: Livorno (Olaszország) - Bastia (Korzika, Franciaország)
Időpont: 2013. június 10. 14:15 - 18:15
Társaság: Corsica - Sardinia Ferries
Gyártási év: 2001
BRT: 26024 t
Hosszúság: 172,70 m
Szélesség: 24,82 m
Motor: 4 db Wärtsilä NSD-12V46C diesel motor
Összteljesítmény: 50400 kW (67588 LE)
Sebesség: 29 csomó (40.744 km/h)
Férőhely (utasok): 1756
Férőhely (jármű): 550
Kabin: 297
Lakosztály: 27
A Mega Express Two és testvérhajója, a Mega Express a Corsica - Sardinia Ferries hajótársaság megrendelésére az 19. században alapított, livornói Orlando hajógyárában készült 2001-ben. A hajók jellegzetes ismertetőjele a taton található üvegfalú csigalépcső. (forrás: Wikipédia)
Vonatkozó blogbejegyzésünk: Firenze, komp, Korzika
CORSICA MARINA SECONDA
Útvonal: Bastia (Korzika, Franciaország) - Livorno (Olaszország)
Időpont: 2013. június 16. 13:30 - 17:30
Társaság: Corsica - Sardinia Ferries
Gyártási év: 1974
BRT: 12035 t
Hosszúság: 120,78 m
Szélesség: 19,51 m
Motor: 2 db MaK 12M551AK diesel motor
Összteljesítmény: 10385 kW (13927 LE)
Sebesség: 18 csomó (33.336 km/h)
Férőhely (utasok): 1200
Férőhely (jármű): 479
Kabin: 297
Lakosztály: 27
A svéd Stena Line társaság rendelte meg Stena Nautica néven, de rögtön bérbe is adta a Canadian Marine Atlantic társaságnak, ahol Marine Nautical néven a kanadai North Sydney - Port-aux-Basques között teljesített szolgálatot. 1979-ben került kanadai tulajdonba, majd 1986-ban innen vásárolta meg a Corsica Sardinia Ferries. Újabb névváltás következett: Corsica Marina II lett, és Livorno és Olbia vagy Bastia között ingázott. 1994. július 26-án a legénységnek fenntartott szektorban tűz ütött ki, ennek ellenére rendben megérkezett a céljához, mérsékelt károkat szenvedve. 1999-ben a kompot átregisztrálták a Genova-i kikötőbe, és átnevezték Corsica Marina Secondára, amely néven ma is közlekedik. (forrás: Wikipédia)
Vonatkozó blogbejegyzésünk: Firenze, komp, Korzika
FANTASTIC
Útvonal: Civitavecchia (Olaszország) - Tunis (Tunézia)
Időpont: 2014. március 15. 20:00 - 2014. március 16. 20:00
Társaság: Grandi Navi Veloci
Gyártási év: 1996
BRT: 35186 t
Hosszúság: 188,22 m
Szélesség: 26,80 m
Motor: 4 db Sulzer France 8ZA40S diesel motor
Összteljesítmény: 25950 kW (34 780 LE)
Sebesség: 23 csomó (42.596 km/h)
Férőhely (utasok): 2033
Férőhely (jármű): 760
Kabin: 380
Lakosztály: 36
Akadálymentesített kabin: 4
A hajót 1996-ban építette a Nuovi Cantieri Apuania hajógyár. Egyedi kialakítása a cruise shipekhez, turistahajókhoz teszi hasonlatossá. (forrás: Wikipédia)
Következő versenyek, események
Autósport a TV-ben
Dokumentumok
AUTOKART