-
2009. január 6. 12:52

Dallara Formulino

Rovat archívum

2013. szeptember 10. 09:27

Egy probléma megoldva!

2011. február 6. 11:50

Új hűtő design

2010. március 6. 10:34

Gyerek kategóriák az Országos Bajnokságban

2009. október 28. 10:06

CIK 2010

2009. május 9. 21:50

KARTFIT...

Twitter

Szerző: Dallara / BFGy | Fotó: Dallara

2007-ben az olasz versenyautó építő műhely elkezdett dolgozni egy belépő szintű együléses versenyautó koncepción, amely három lépéssel kívánja áthidalni a gokart és Formula 3 közötti űrt. 2009. első napján bejelentették, hogy elkészült a Base, Plus és Pro hármas utolsó tagja is.

A január elsején bejelentett Pro verzió kiegészíti a termékskálát, amely így az egyszerű, szárny nélküli (Base) felépítménytől a Formula 3-hoz közeli versenyautóig (Pro) terjed.

A Formulino koncepció elsődleges célja az volt, hogy a formula autó piacon a legjobb ár/teljesítmény arányt nyújtsa. A versenyautók megfelelnek a 2008 F3 FIA törésteszt előírásainak, így hasonlóan biztonságosak, mint a Dallara F3. A Plus és Pro modellek ráadásul az F3-as felfüggesztését használják, így a futómű és aerodinamikai beállítások széles skáláját teszi lehetővé. Ezáltal a versenyzők már ezen a szinte megismerkedhetnek a különböző beállítási lehetőségekkel és azoknak a hatásával.

A Formulino egy robusztus, időtálló, gazdaságos és rendkívül biztonságos belépő-szintű autó, amely lefelé egészíti ki a Dallara Indy Car-ig terjedő termékskáláját. A versenyautó lehetőséget biztosít a fiatal versenyzőknek, hogy egy elérhető és biztonságos módon megismerkedjenek egy modern, carbon-monocoque versenyautó vezetési élményével.

Az autók a Hewland sok próbát kiállt és megbízható FTR sebességváltóit használják, és a motorok széles skáláját lehet beépíteni. Természetesen van egy teljesítmény/nyomaték határ, ez 260 LE illetve 280 Nm.

A Dallara Formulino versenyautók ára 38.500 eurótól indul (Base), a Plus 43.500 euróba, a Pro pedig 65.000 euróba kerül.

2008-ban Németországban indult el az első, Formulino versenyautóra épülő versenysorozat. Az ADAC Formel Master sorozatban a Plus verziót használják, a versenyautót a Volkswagen 1.6-os 145 lóerős FSI motorja hajtja. Az első szezonban 13 csapat és 23 versenyző állt rajthoz, a tizenhat futamos sorozatot a portugál Armando Parente nyerte.

 

Következő versenyek, események

január 12. Offroad Szakág Díjkiosztó gála

Autósport a TV-ben

-