-
2007. július 5. 00:36

Renault-k a Hungaroringen

Rovat archívum

2013. szeptember 10. 09:27

Egy probléma megoldva!

2011. február 6. 11:50

Új hűtő design

2010. március 6. 10:34

Gyerek kategóriák az Országos Bajnokságban

2009. október 28. 10:06

CIK 2010

2009. május 9. 21:50

KARTFIT...

Twitter

Szerző: Bálint F Gyula | Fotó: www.renault-sport.com

Már csak pár nap választ el minket a 2007-es év egyik kiemelkedő gyorsasági eseményétől. Július 14-15-én a magyar Formula-1-es pálya lesz a World Series by Renault harmadik állomása. Látványos versenyek, Renault Formula 1-es és veterán versenyautók, koncertek, vezetésbiztonsági bemutatók, gyermekprogramok várják a nézőket. A belépés INGYENES!

Amikor tavaly év végén megtudtam, hogy hazánkba látogat a francia autógyár versenysorozata, különös izgalom vett erőt rajtam. Amikor a 2004-es Párizsi Autószalon fotói között megjelentek az első képek a Megane Trophy-ról, nem tudtam betelni velük, emlékszem egy ideig számítógépem háttérképként is a sárga prototípus nézett vissza rám. Pontosabban a fenekét mutatta, hiszen az alábbihoz hasonló beállítású volt a kép, ha nem ugyanez.

Június 14-én pedig élőben láthatom ezeket a brutális betontorpedókat, mint ahogy Ön, Önök is, ha minden egyebet félretéve kilátogatnak a Hungaroringre. Hogy mitől brutálisak? Nos a könnyű, acél csövekből hegesztett térvázon kompozit anyagokból készült karosszéria feszül. A hátsó tengely előtt foglal helyet a Renault Vel Satisból vagy Espaceból ismert 3.5 literes V6-os motor, amely 320 LE (6250 ford./perc) teljesítménnyel hajtja a hátsó kerekeket. Teszi mindezt egy kormányról kapcsolható félautomata sebességváltón keresztül. A Magnetti-Marelli által gyártott motorvezérlő elektronika látja el a sebességváltó és automata kuplung vezérlésének feladatát is, valamit a versenyző és mérnökök számára oly fontos adatgyűjtést is elvégzi.

A sorozatgyártású Megane-nál húsz centivel alacsonyabb (1240 mm) és tizenhárommal szélesebb (1910 mm) versenyautó rendkívül magas kanyarsebességekre képes a fenti paraméterek mellett az alacsony súlypontjának, szélcsatornában optimalizált aerodinamikai csomagjának, amelynek egy igen méretes hátsó diffúzor is része, valamint a speciálisan számára tervezett Michelin gumiabroncsoknak köszönhetően. A sebesség hatékony csökkentéséről elől 356, hátul 330 mm-es belső hűtésű féktárcsák és az őket satuba fogó elől hat-, hátul négydugattyús AP Racing féknyergek gondoskodnak. A pilóta biztonsága minden versenyautó tervezésénél elsődleges szempont, nem volt ez másként a Megane Trophy esetében sem. Az FIA homologizációval rendelkező bukóketrec és kormányoszlop, valamint a szintén homológ első gyűrődő zóna (crash box) és a kompozit anyagokból készülő oldalvédelmi zóna mind a versenyző védelmét szolgálják.

Ez tehát az egyik versenyautó, amit láthatunk majd szombaton és vasárnap a Mogyoród melletti pályán. De ott lesz a World Series Formula Renault 2000 44!!! fős és a Formula Renault 3500 30 fős mezőnye, valamint nem hiányozhat a hazai Renault márkakupa, a Shell V Power Renault Clio Kupa mezőnye sem. És hogy ne csak az autósport iránt rajongó családtagok érezzék jól magukat a Hungaroringen, arról számtalan más program gondoskodik. Lesznek koncertek, fellép 100Folk Celsius, az Irigy Hónaljmirigy, Szabó Eszter és Kontor Tamás, valamint Rózsa Magdolna. A gyermekeket ugrálóvár, mászófal, kézműves programok, minicirkusz és óriás puzzle várja. A biztonságtechnikai sátorban a szakemberek megmutatják, elmagyarázzák az életmentő felszerelések működését, a Hungaroringen található Biztonságtechnikai Tanpályán bárki megtanulhatja hogyan kell helyesen kezelni a különböző veszélyhelyzeteket, az készségeikre, reakcióidejükre kíváncsiak részére pedig a Vöröskereszt kínál majd ingyenes szűrővizsgálatokat és életvezetési tanácsadást. Bővebb információt minderről a verseny magyar nyelvű honlapján olvashatnak.

 

Következő versenyek, események

január 12. Offroad Szakág Díjkiosztó gála

Autósport a TV-ben

-