-
2005. április 1. 10:00

Világbajnoki dicséret

Rovat archívum

2012. április 5. 20:09

Ma lenne 50 éves Kieth O'dor

2008. április 4. 00:00

Házastársak a versenypályán

2007. január 18. 20:07

Dr. Darvai

2005. április 1. 10:00

Világbajnoki dicséret

Twitter

Szerző: Sólyom Csanád

Gyafi. Mindenki így ismeri Ifj. Oláh Gyárfást gokartos körökben. Versenyzői pályafutását két keréken kezdte, majd évekkel később a kerekek száma megduplázódott, jött a gokart, s vele egy olyan szenvedély, mely a mai napig nem múlt el...

1997-ben már a Tony Kart színeiben indult. Kecskemét, az ICA géposztály futama.43-as rajtszámmal 1994-ben a salzburgringi osztrák OB futamon.

- Gyerekként a motorsportban kezdted pályafutásod, hogyan kerültél kapcsolatba ezzel a sporttal?
- Szüleimtől kaptam egy PW50-es Yamaha motort, lehettem úgy hat vagy hét éves. Emlékszem még tél volt, nem volt kint jó idő, ezért úgy gondoltam az előszobánk tökéletes helyszín lesz arra, hogy ott tanuljak meg motorozni. Rögtön jól indult a dolog, hiszen sikerült is a csempén elcsúszva a fűrdőszoba pult alá kerülnöm, mely nem kell mondanom megsínylette a borulást. De szerencsére szigetelőszalaggal sikerült összeépítenem, viszont a féknyomokkal már nem tudtam mit kezdeni. Éjszaka azzal ébresztettek szüleim, hogy mi az a fekete gumicsík a rózsaszín csempén? Valahogy így indult a motoros korszakom.

Születési dátum: 1978.06.23 Illat: Clinique Happy
Csillagjegy: rák Szín: zöld
Étel: minden ami olasz Zene: clubzene
Ital: Gin-Tonic Autó: BMW M3
Állat: doberman, westie Versenypálya: Lonato
Színész: Al Pacino Versenyző példekép: Ayrton Senna
Film: Csak egy kis pánik
Még egy kis pánik
Hobby: modell autó
(robbanó-motoros)

- Az óriási ambiciódat aztán kint a szabadban is kibontakoztattad, gondolván a lakás egyéb bútorainak épségére?
- A Kamara-erdei ifjúsági parkban volt egy ügyességi verseny, ahová a szüleim elvittek, hogy megtudják mire vagyok képes. Kihasználtam az alkalmat, és nagyon jó helyezést értem el. Ezek után elvégeztem egy versenyző iskolát, megtanultam az alapszabályokat, zászlójelzéseket, így indulhattam a mini-motor bajnokságban, ahol négy évig versenyeztem. Versenyzőtársam volt például Talmácsi Gábor, akivel többször is a bajnoki címért nagyon nagy csatákat vívtunk. Vagy Rizmayer Gábor, akinek az apukája nagyon sok mindenre megtanított, illetve Magda Attila, aki szintén az EB futamok résztvevője.

- Ha ilyen tehetségekkel mehettél együtt és tartottad is a lépést velük, akkor hogyan kerültél a gokart közelébe és miért lett vége a motorozásnak?
- A szüleim beírattak a Kesjár gokartiskolába, ami Kecskeméten volt, egy egyhetes bentlakásos táborban, mely egy versennyel zárult. Az akkori Kadet bajnokkal versenyeztem és a futam után Kesjár János bácsi azt mondta, ennek a gyereknek gokartoznia kell. Tegyük azért hozzá, hogy az íveket és a pályát már ismertem a motoros időszakomból, ami mindenképpen hasznos volt. A szüleim úgy gondolták, hogy négy kerék mégis csak biztonságosabb - főleg, hogy volt már bukásom motorral - és ha tehetséges vagyok, miért ne gokartozzam inkább.

- Milyen gokarttal és melyik csapatban kezdél el versenyezni?
- Ugyabban az egyesületben versenyeztem tovább, amiben motorral is mentem. Cserkúti József fiának volt egy gokartja, amit nem használtak, azt a szüleim megvették és azzal kezd-tem versenyezni. Szász László - aki óriási név a magyar autósportban - megtanította elméletben és gyakorlatban is a gokartozás alapjat, rengeteget köszönhetek neki.
1992-ben Győrben volt az első versenyem, óriási esőben. Már a motoros időszakomban is kedveltem a vizes páyát, így mindjárt sikerült is a dobogó legfelső fokára állnom Kadet kategóriában. A remek eredmények később sem maradtak el, a következő évben már egy kategóriával feljebb a Juniorban harmadik lettem, 1994-ben pedig megnyertem azt. Az ezt követő években már felnőtt kategóriában az FA-ban indultam, ahol kétszer második lettem, így a lépcsőket szépen sorba véve értem 1998-ban a csúcsra, amikor megnyertem a ICA kategóriát, tehát magyar bajnoknak mondhattam magam.

- Mennyire volt erős a mezőny akkoriban, kikkel kellett megküzdened, milyen volt a versenyek hangulata, légköre?
- Mindenképp más volt a hangulat, minat manapság. A pályán kívül nagyon jó barátok voltunk, szüleink is nagyon jóban voltak, mindig csoportosan utaztunk külföldre versenyezni, szuper hangulatban, miközben a pályán a legnagyobb ellenfelek voltunk. Ezek komoly barátságok voltak, ezt mutatja, hogy a mai napig is kapcsolatban állunk. Ebből a körből csak egy pár nevet említek: Baumgartner Zsolt, Benik Balázs, Forró Judit, Rácz István.

A cikk folyatódik. Lapozz!

Lapozás:   1 | 2 | 3
 

Következő versenyek, események

Autósport a TV-ben

-