-
2015. augusztus 10. 14:39

Autocross OB 3. és 4.futam (2015.08.01-02. Túrkeve)

Rovat archívum

2023. február 27. 11:15

Alakul a 2023-as szezon....

2022. november 18. 08:32

Díjkiosztó Gála 2022 Zalakaros,2023.01.21.

2022. szeptember 19. 08:38

Autocross Országos Bajnokság 2022 nem hivatalos végeredménye

2022. augusztus 17. 09:12

Autocross OB 7. (záró) futam Makó,2022.09.17-18. Eredmények

2022. június 16. 10:39

Autocross OB+CEZ bajnokság / Dargov-Dubiny (SVK) Eredmények

Twitter

Szerző: Gerlei Sándor | Fotó: Gaszi & Pánya-fotó

Szokatlanul hosszúra nyúlt pihenő után, augusztus 1-én, 2-án került sor Túrkevén az Autocross Országos Bajnokság 3. és 4. futamára, mely utóbbi, egyben a Közép-Európai Zóna bajnokság futama is volt.

Túrkeve, 2015.08.02 Autocross OB 4.futam + Közép-Európai Zóna Bajnokság

A vasárnapi futam egyben nemzetközi verseny is volt, hét külföldi versenyző jelentkezett a gépátvételre (4 osztrák, 2 szlovák, 1 olasz). Itt üdvözölhettük a helyiek rallycross menőjét, Vass Zoltánt is, aki a nyirádi AC EB futamon is rajthoz áll, melyre ezen a versenyen tesztelte a Mitsubishi Coltját.

Már a selejtező futamok alatt is érezhető volt, hogy régen látott, nagyszámú néző kíváncsi a versenyre. Sokukat talán a meghirdetett légibemutató is vonzotta, melyet Besenyei Péter tartott volna. Sajnos a bemutató idejében a felszálló repülőtér körzetében vihar volt, így erről a látványról idén lemaradtak a nézők, ám a pályán is történtek látványosságok.

A Buggy1600 mezőnyében Igor Vlasaty volt az előfutamok során a leggyorsabb, aki már az edzés alatt is brillírozott. A döntő első sorában kapott helyet még Andreas Winninger és Klenáncz Szabolcs.
A selejtezőkből ketten nem tudták magukat kvalifikálni, Fazekas Sándor és Bognár Balázs idő előtt kényszerültek a verseny feladására technikai problémák miatt. Ugyancsak a technika ördöge miatt nem állt rajthoz a döntőben Zámbó Mihály.
A döntő rajtját Klenáncz Szabi kapta el a legjobban, nyomában Igorral, aki aztán az első lehetőségnél simán megelőzte. Szabi a nagy igyekezetében a 2.kör elején a szalagkorlátnak ütközött és kiállt, de Igor is megérintette a korlátot, aki így a 4.helyre esett vissza Winninger, Roland Liebert és Radák Attila mögé. Igor egyre jobban közelítette meg Attilát, aminek következtében a 6.körben megpróbált bebújni Attila mellé, aki egy hatalmasat bukott, amikor a két autó összeért. Szerencsére nem történt személyi sérülés, így a verseny folyt tovább, Winninger, Liebert, Szabó Oszkár sorrendben, mely a leintésig hátralevő egy körben nem változott.

A SuperBuggy mezőnyét ezen a versenyen 7 versenyző alkotta.
A selejtezők után Ábrahám Karesz, Tóth Richárd, Giovanni Trincossi volt a sorrend, a másik külföldi indulónak, Markus Thomasnak úgy látszik nem jön össze a túrkevei szereplés, mert a tavalyinál is erősebb autójával sem sikerült neki első soros rajthelyet szereznie a döntőben. Ehhez talán hozzájárult, hogy az előfutamok során volt egy-két kalandja a hazai versenyzőkkel, olyannyira, hogy a döntő rajtjánál már nem tudott jelen lenni.
A döntő rajtja Karesznak sikerült a legjobban, érződött, hogy vissza akar vágni az előző napi második hely miatt. Mögötte az első kanyarban kisebb karambolt szenvedett Trincossi és Oros Sanyi, utóbbi sajnos nem tudta folytatni a versenyt.
Karesz nem aprózta el a lépést, közel 10 másodperc előnnyel nyerte a futamot a hazai közönség ovációjától kísérve, Tóth Richárd és Tóth Sándor előtt.

A TAX mezőnye is kiegészült erre a versenyre, mint a bevezetőben említettem, rajthoz állt Vass Zoli a bitang erős Colt-tal, valamint Leopold Popp, aki az AC EB futamok állandó résztvevője egy Ford Focus-szal. Mellettük természetesen a szombati verseny indulói is ott volta, Antal Pisti a Mitsubishi EVO-val, míg a két 1600-as kategóriába tartozó autóval versenyző Ujházi László és „Don Nitro”.
Popp sajnos hamar szembesült egy problémával, minek következtében csak a hátsókerék hajtás működött az egyébként szép hangokat kiadó Focusnál. Nem adta fel, becsülettel végig küzdötte a napot, győzelmi esélyei azonban odalettek.
A selejtezőket követően Vass Zoli állt az élen, Antal, Popp, Ujházi és „Don Nitro” előtt.
A döntő rajtja Antalnak sikerült jobban, ő fordulhatott elsőként, szorosan a nyomában Vass-sal, majd Popp következett. Zoli nem sokat teketóriázott, még az első körben simán megelőzte Antalt, mely vezető pozícióját meg is tartotta a leintésig. Popp lett a harmadik, míg az 1600-as kategóriát Ujházi nyerte „Don Nitro” előtt.

A Csapatversenyben ismét a Túrkevei VSE 1.csapata diadalmaskodott.

Lapozás:   1 | 2
 

Következő versenyek, események

Autósport a TV-ben

-