-
2013. május 17. 20:55

Takáts Ákos nyerte a pénteki tesztnapot

Rovat archívum

2023. február 27. 11:15

Alakul a 2023-as szezon....

2022. november 18. 08:32

Díjkiosztó Gála 2022 Zalakaros,2023.01.21.

2022. szeptember 19. 08:38

Autocross Országos Bajnokság 2022 nem hivatalos végeredménye

2022. augusztus 17. 09:12

Autocross OB 7. (záró) futam Makó,2022.09.17-18. Eredmények

2022. június 16. 10:39

Autocross OB+CEZ bajnokság / Dargov-Dubiny (SVK) Eredmények

Twitter

Szerző: Doór

Takáts Ákosnak sikerült a legjobban a pénteki tesztnap és a szabadedzés is. A szélárnyék kapja a főszerepet a Salzburgringen.

Május 16.-án az összes nevező csapat megérkezett Mozart hazájába Salzburgba. A festői város megtekintésére nem volt idejük, hisz pénteken reggel kezdetét vette a test-nap. Összesen négy csapat, tíz pilótával érkezett meg a tesztnapra. Az RCM Motorsport hat versenyzővel (Nagy Daniel, Csuti László, Tassi Attila, Köller István, Elekfy Witold, Schiller Zsolt). A PROEX AC2000 Racing Füge Krisztiánnal és a most debütáló francia Frederic Overrel. A GFS Oxxo Energy Team színeiben Mészáros Gábor képviseli a csapatot, míg a Zsille Motorsport Takáts Ákossal érkezett.

Első Teszt.
A péntek reggeli első teszt edzésen Takáts Ákos (Zsille) magasra tette a lécet, hisz ővé volt a leggyorsabb kör (1:54.783). Az első etapban senkinek nem sikerült 1:55 alá menni, és a tabella éllovasa Nagy Dániel a session végét a hetedik helyen zárta (1:56.452).
Nagy Dani apróbb technikai gond miatt egy rövid időre kiállt és a szereplők ugyan gyorsan megjavították a gázpedált, de nem volt már ideje, hogy jó kört fusson.
Test session 1:
Takáts Ákos 1:54.783
Elekfy Witold 1:55.292
Köller István 1:55.408
Tassi Attila 1:56.133
Csuti László 1:56.155
Füge Krisztián 1:56.244
Nagy Daniel 1:56.452
Mészáros Gábor 1:56.660
Frederic Ovier 1:57.446
Schiller Zsolt 1:57.480

Második teszt.
Délben került sor a második „etapra”, és a hőmérő higanyszála is 21 Celsius Fok fölé kúszott. Az első „menetet” követően számítani lehetett, hogy nem fogják megvárni a versenyzők az időmérőt, és megkezdődött a harc a tizedekért. Az 1:55 alatti álomhatárt ismét csak Takáts Ákosnak (Zsille) sikerült megfutnia, de már öten is egy másodpercen belülre értek. Az összes versenyző folyamatosan javult, és összességében 2,5 másodpercen belül volt a teljes mezőny.
Test session 2:
Takáts Ákos 1:54.945
Köller István 1:55.048
Csuti László 1:55.094
Nagy Daniel 1:55.458
Elekfy Witold 1:55.608
Tassi Attila 1:55.698
Mészáros Gábor 1:56.277
Füge Krisztián 1:56.581
Frederic Ovier 1:56.796
Schiller Zsolt 1:57.520


Harmadik teszt:
Az ebéd utáni sziesztáról le kellett mondani a versenyzőknek, hisz a délutáni program első szereplői voltak a Suzuki Swift Kupa résztvevői. Ahogy az várható volt, az időháború folytatódott. A levegő hőmérséklete 24Celsius Fok, páratartalom 36% volt. A szél volt az egyetlen olyan tényező ami a tökéletesség képébe egy hajszálnyit bezavart. Az átlagosan 23km/óra szél néha felerősödött.
Az utolsó teszt etap ideje alatt felváltva vezetett Nagy Dániel (RCM) és Takáts Ákos. A session közepén Nagy Daninak is sikerült áttörni az 1:55-ös időkorlátot és 1:54.705-ös köridővel át is vette a vezetést Takáts Ákos (Zsille) előtt. A leintés előtt hat perccel azonban Takátsnak sikerült 2 tizeddel (0:00.020) gyorsabb kört futnia, így nem csak Nagy Danit előzte meg, de megfutotta a Test Session leggyorsabb körét (1:54.685-el).
Ezen a hétvégén Suzuki Swit Kupa (Magyar) és a Suzuki Motorport Cup (Ausztria) sorozatok közösen állnak rajthoz. Az osztrák sorozat autói erősebbek (1600cm3), és köridejüket tekintve is körülbelül 5 másodperccel gyorsabbak. Bár, a két sorozat közösen - helyesebben, 20 másodperc időcsúsztatással – fog rajtolni, de az értékelés külön történik. A harmadik teszt időeredményei alapján, a Suzuki Swift Kupa három versenyzőjének is sikerült az osztrák élbolyba „ékelődni”, a hatodik, hetedik és kilencedik pozíciót megszerezve. (Takáts Ákos, Nagy Dániel, Csuti László).
Test Session 3:
Takáts Ákos 1:54.685
Nagy Daniel 1:54.705
Csuti László 1:55.008
Mészáros Gábor 1:55.661
Tassi Attila 1:55.664
Köller István 1:55.828
Elekfy Witold 1:55.889
Füge Krisztián 1:56.338
Schiller Zsolt 1:56.516
Frederic Ovier 1:57.328

Szabadedzés
Elsőként az RCM Motorsport pilótái Nagy Dani, Csuti László és Tassi Attila trió hagyták el a bokszot. Őket követte a Proex AC2000 versenyzői Füge Krisztián és Frederic Ovier. Schiller Zsolt, Köller István, Elekfy Witold(RCM), Takáts Ákos(Zsille) és Mészáros Gábor(GFS) zárta a sort. Az időjárás is kegyes volt a versenyzőkhöz, hisz az esőfelhők nem érték el a pályát, így – bár folyamatosan csökkenő hőmérséklet mellett, de – száraz időben ment le az edzés.
Az egész napos teszt meghozta gyümölcsét, és a köridők körről-körre rohamosan javultak. A nap folyamán nagy harc ment a legjobb köridőért Takáts Ákos és Nagy Dániel között. A szabadedzés során többször is változott a sorrend, és hol Takáts, hol Nagy vezetett. Az edzés utolsó negyedében aztán szinte percről – percre kerültek az élvonalba versenyzők. A csatába beszállt Csuti László (RCM), Köller István (RCM) és Tassi Attila (RCM). Míg a tesztek során csak Takátsnak és Nagynak sikerült 1:55’ alá szorítani a köridőt, addig a szabadedzésen már a mezőny jelentős része is csatlakozott hozzájuk. A szabadedzés vége felért egy tűzijátékkal és meglepő eredmények születtek. A leggyorsabb azonban Takáts Ákos maradt, aki megfutotta saját leggyorsabb körtét és 1:54.101-es idejével a nap leggyorsabbja is lett. A nagy meglepetést Tassi Attila (RCM) hozta, aki a szabad edzés végére a második helyet szerezte 1:54.724-es idővel. Nagy Dani (RCM) alig 7.9 tizeddel lemaradva Takátstól az ötödik helyen zárt.
Free practice:
1 Takáts Ákos 1:54.101
2 Tassi Attila 1:54.724
3 Csuti László 1:54.802
4 Köller István 1:54.841
5 Nagy Daniel 1:54.900
6 Mészáros Gábor 1:54.942
7 Elekfy Witold 1:55.478
8 Füge Krisztián 1:55.883
9 Frederic Ovier 1:56.309
10 Schiller Zsolt 1:56.573

Versenyzők nyilatkozatai:
Nap értékelés:
Takáts Ákos (Zsille Motorsport): „Nagyon jó napot zárunk. Minden úgy jött össze ahogy szerettük volna. Az autó jó, fejben már én is összeraktam a pályát. Úgy tűnik, hogy most minden rendben van.”
Nagy Dániel (RCM Motorsport): „Összességében jól éreztem magam a kocsiban. A pálya nem nehéz, de azért vannak olyan részek ahol figyelni kell. Én a négy etapot felosztottam és mindegyik részben másra helyeztem a hangsúlyt, ezért az időeredmények nem teljesen mérvadóak.
Tassi Attila (RCM Motorposrt): „Az első három etapon nem mentem valami jól, de először vagyok ezen a pályán. A szabadedzésre már minden összeállt és nagyon örülök, hogy a második leggyorsabb voltam. Összességében most nagyon elégedett vagyok a mai nappal Örülnék, ha a holnapi időmérőn is ilyen időt vagy hasonlót tudnék menni. Szeretnék az első ötbe végezni.”
Csuti László (RCM Motorsport): „Én nagyon szeretem ezt a pályát. Nagyon szeretek ide jönni. Alapvetően úgy jöttem ide, hogy nagyon szeretnék az első háromban végezni. A Takáts Ákos egyenlőre még gyorsabb nálunk, még dolgozunk rajta, hogy hol és miért. Amúgy meg elégedett vagyok a négy etapommal, és a kocsimmal is. Minden a legnagyobb rendben van. Várom az időmérőt és addig igyekszünk a telemetriából megtalálni, hogy hol tudnék még gyorsabb lenni.
Köller István (RCM Motorsport): „Én nagyon elégedett vagyok, mert egy kicsit tartottam ettől a pályától. Még soha nem mentem ezen a pályán, de nagyon tetszik és nagyon élveztem. Az idővel is elégedett vagyok, de még tudom, hogy lehet fejlődni. Ha az időmérőn minden jól megy akkor én nem leszek szomorú ha az ötödik helyen végzek, de a negyedik helyet szeretném megszerezni.”
Mészáros Gábor (GFS Oxxo Energy Team): „A nap végére elért időmmel már elégedett vagyok. Nehezen indult a nap, mert a pályát kellett tanulnom, de mostanra már sikerült mindent összerakni. Az autóval sincs semmi gond, így összességében egy sikeres napot zárok. A szombati időmérőn szeretnék az első hatban végezni.”
Schiller Zsolt (RCM Motorsport): „Gyönyörű környezetben van a pálya, de nem csak a táj, de a pálya is fantasztikus. A köridőkön van még mit javítanom, de összességében nagyon élveztem az egész napot. Most még elemezzük, hogy hol kellene fejlődnöm és holnap igyekszem minél jobban teljesíteni”
Elekfy Witold (RCM Motorposrt): „Nem vagyok száz százalékban elégedett. Nem sikerült minden úgy ahogy szerettem volna. Kipróbáltunk egy pár dolgot és annyira igyekeztünk begyakorolni egy-két dolgot, hogy az utolsó etap nagyon rosszul sikerült. Minden estre remélem, hogy holnap sokkal jobban fogjuk tudni összerakni a gyors kört. Egyébként meg nagyon tetszik a pálya és a Salzburg is. A szombati időmérőn elégedett lennék egy hatodik hellyel, de igazából előrébb szeretnék végezni…”
Füge Krisztián (Proex AC2000 Racing): „Nagyon tetszik a pálya, de eddig még soha nem mentem rajta. Minden nagyon új, ezért az összes etap a tanulás jegyében telt. Csapattársammal igyekeztem összedolgozni, és a szélárnyékozást is gyakorolni. Nem a köridőkre helyeztük a hangsúlyt.”
Frederic Over (Proex AC2000 Racing): „Csodálatos a pálya és nagyon tetszik, hogy van rajta döntött kanyar. Ez nekem nagy újdonság, de tetszik. Az egész nap remekül sikerült. Én most készülök az első versenyemre, de tele vagyok lelkesedéssel és izgalommal. Nagyon várom életem első időmérőjét, és utána a versenyt.”

Szélárnyék:
Takáts Ákos (Zsille Motorsport): „Ezen a pályán jelentős szerepe van a szélárnyéknak. Hosszú egyenesek miatt, aki tud szélárnyékozni, az akár 5-7 tized előnyhöz juthat azzal szemben aki nem. Biztos, hogy mindenki igyekszik majd ezt kihasználni.”
Nagy Dániel (RCM Motorsport): „Az időmérőn gyakorlatilag a szélárnyékozás fog dönteni. Az, fog dönteni, hogy kinek, hogy fog kijönni éppen a gyors köre. Úgy gondolom, hogy a versenyen fog maximálisan minden eldőlni. Az első nyolcból bárki nyerhet.”
Mészáros Gábor (GFS Oxxo Energy Team): „Ezen a pályán komoly tizedeket jelent egy-egy jó szélárnyékozás. Mivel szinte csak egyenesekből áll a pálya, ezért a holnapi időmérő eredményét is meghatározhatja egy jó szélárnyékozás.”
Schiller Zsolt (RCM Motorsport): „A súlyom miatt a hosszú egyenesekben hátrányban vagyok, de a szélárnyékkal ezt lehet valamelyest kompenzálni…”
Elekfy Witold (RCM Motorsport): „A szélárnyékozást ma is gyakoroltuk, hisz nagy jelentősége van ezen a pályán. Ma nem ment túl jól, de remélem, hogy holnap már minden összeáll.”
Füge Krisztián (Proex AC2000 Racing): „Ezen a pályán nagy jelentősége van a szélárnyéknak, és most valóban lehet érezni és tanulni ezt a technikát. Kimondottan nehéz jól szélárnyékozni, de ha valakik összetudnak dolgozni, akkor az nagy előnyt jelenthet.”

Mi lesz ha esik?
Takáts Ákos (Zsille Motorsport): „Én nem tartok az esőtől. Mi örültünk volna, ha ma az utolsó etapon esőben mentünk volna, hisz lehetőség lett volna tapasztalatot szerezni. Az előrejelzések szerint nagy a valószínűsége, hogy az időmérőn vagy a délutáni versenyen esni fog. Ezért is lett volna jobb, ha ma tudtunk volna tét nélkül gyakorolni esőre is.”
Nagy Dániel (RCM Motorsport): „Szerintem nem lesz bajom az esővel . Egészen biztos, hogy izgalmas lenne, nagyon gyors a pálya, ezért több veszélyt is rejt egy esős futam. Szóval nagyon kemény csata lenne, ha leesne, de esőben kiderülne, hogy ki a férfi ezen a pályán.”
Tassi Attila (RCM Motorposrt): „Én örülnék az esőnek. Szeretek esőben menni.”
Csuti László (RCM Motorsport): „Ha esik, akkor mindenkinek esik. Nem oszt nem szoroz, de az én bajom az, hogy még nem mentem ezen a pályán soha esőben, így nincs sok tapasztalatom. Ha verseny közben esik le akkor majd biztos, hogy egy-két körben ki kell tapasztalnom, hogy mit hogyan lehet. Van itt egy kanyar amit több mint száznyolcvan-nal kell bevenni padlógázon… hát az egy érdekes történet lesz., de győzelem vagy halál szokták mondani…”
Köller István (RCM Motorsport): „Én jobban szeretem a száraz pályát. Mivel nagyon nagy az esélye, hogy esni fog, ezért örültem volna, ha valamelyik mai etapon esik. Akkor lett volna lehetőségem egy kis tapasztalatot gyűjteni. Nem tudom mi lesz esőben, mert ez egy különleges pálya. Azért én a száraz pályára szavaznék, ha lehet…”
Mészáros Gábor (GFS Oxxo Energy Team): „Én a száraz pályákat jobban szeretem és régen mentem már ezen a pályán esőben. Az biztos, hogy nagyon észnél kell lenni, mert van olyan része a pályának ahol 170km/h sebességgel érkezünk a kanyarhoz. Az, pedig izgalmas lesz bevenni esőben…
Schiller Zsolt (RCM Motorsport): „Én nem örülnék az esőnek. Őszintén megvallom, hogy nem vagyok egy esőmenő. A pálya is nagyon gyors és közben technikás kanyarok vannak. Lehet, hogy ha a versenyen elején esik akkor, taktikusan fogok menni. Az óvatosság mindig meghozza a gyümölcsét.
Elekfy Witold (RCM Motorsport): „Én nem szeretem az esős pályát. Szeretem, ha egy gumi tapad és ráadásul ezen a pályán nagyon gyorsan lehet menni ami további veszélyforrásokat rejt…”

Az időmérő szombaton reggel 9:45-kor kezdődik. Jelenleg Salzburgringen esik az eső, és az előrejelzések sem kecsegtetnek sok jóval a száraz versenyt kedvelőknek.

Doór Zoltán
Suzuki Swift Kupa Sajtó

 

Következő versenyek, események

Autósport a TV-ben

-